Posty

Wyświetlanie postów z czerwca 20, 2021

Thierry Neuville utrzymuje prowadzenie w Rajdzie Safari

Obraz
Kierowcy pokonali kolejne 132 km morderczych odcinków Rajdu Safari. Przed finałowym dniem rywalizacji, na prowadzeniu umocnił się Thierry Neuville. Pierwsze problemy dopadły niestety Sobiesława Zasadę i Daniela Chwista. Belg w sobotę wygrał zaledwie jeden odcinek specjalny, otwierający trzeci dzień rajdu. Aż trzy oesowe zwycięstwa zaliczył   Seb Ogier , najszybszy między innymi na najdłuższym sobotnim etapie o nazwie   Sleeping Warrior . W sobotę kierowcy pokonywali odcinki prowadzące głównie przez wąskie drogi i otwarte tereny. Rywalizację utrudniała lokalna fauna w postaci zebr, żyraf, gazeli czy nawet pawianów. Obecność zwierząt wokół trasy to nieodłączny element Rajdu Safari. Dwie ostatnie próby trzeciego dnia rajdu padły łupem kierowców Hyundaia. Na OS12 najlepszy rezultat wykręcił   Ott Tanak , a ponowny przejazd   Sleeping Warrior  (31.04 km)   zdominował powracający do rywalizacji po piątkowym urwaniu koła,   Dani Sordo . Hiszpan miał sporo szczęścia, bo jako pierwszy kierowca

Verstappen z pole position w domu Red Bulla

Obraz
Lider zespołu Red Bull Racing rozpoczyna podwójny weekend na austriackim obiekcie od drugiego w tym sezonie pole position. Mercedes zawiódł swoich fanów, natomiast świetny występ zaliczyli także Lando Norris, Pierre Gasly oraz George Russell. Sobotnie kwalifikacje na torze Red Bull Ring rozpoczęliśmy bardzo spokojnie. Nad austriackim obiektem świeciło piękne słońce, a kolejni kierowcy wykręcali czasy okrążeń i poprawiali swoje rezultaty. Najlepszy czas w Q1 osiągnął Max Verstappen (1:04.489) . Świetne kółka pokonali także 14. Giovinazzi , 4. Tsunoda   i 3. Lando Norris . Do kolejnej części kwalifikacji nie awansował za to Esteban Ocon , który stał się pierwszą niespodzianką czasówki. W Q1 odpadli także Latiffi , Raikkonen i duet kierowców Haasa. W drugiej części kwalifikacji sporo załóg zdecydowało się wykręcić czasy na oponach pośrednich. Słabe okrążenie na ogumieniu z żółtym paseczkiem pokonał Lewis Hamilton . Brytyjczyk zakończył Q2 dopiero na szóstej pozycji. Najlepszy czas u

Rajd Safari powraca! - Thierry Neuville liderem po piątkowej rywalizacji

Obraz
Najbardziej wymagająca runda Rajdowych Mistrzostw Świata powróciła do światowego czempionatu po 19 latach nieobecności. Niektórzy uważają, że to nie jest już ten sam rajd, że odcinki są teraz znacznie krótsze i mniej wymagające dla kierowcy. Jednak już podczas pierwszych piątkowych oesów współczesne samochody zaczęły poddawać się pod wpływem trudnych warunków rajdu. Rywalizację w tej niezwykłej afrykańskiej imprezie rozpoczęliśmy już w czwartek od Super Special Kasarani - 4.84 km super oesu na specjalnym torze ulokowanym nieopodal stolicy Kenii – Nairobi. Odcinek pokazowy wygrał Sebastien Ogier , który nieznacznie pokonał Kalle Rovanpere i Elfyna Evansa . W piątek kierowcy przenieśli się już na prawdziwe odcinki specjalne spowite tumanami pyłu i ogromnymi kamieni. Od pierwszego oesu drugiego dnia rajdu rolę lidera przejął Thierry Neuville , który uzyskał najlepszy czas na OS2, OS3 i OS6. Świetnie na niezwykle trudnych trasach radził sobie także Kalle Rovanpera , najszybszy na czwarte

Ściganie jak z pocztówki. Puebla E-Prix!

Obraz
  W zeszły weekend znaleźliśmy się w malowniczych Chile i jak zawsze Formuła E nie zawiodła. Zapraszam na skrót weekendu. Te rundy odznaczają się większą niż zazwyczaj ilością wjazdów w bandę. W pierwszym wyścigu Alex Lynn zaparkował Birda w ścianie chcąc zjechać na wyścigową lini, a w drugim Andre Lotterer jakby z premedytacją nie przepuszczał Simsa przed siebie przez co Sims zdarł odrobine farby ze swojego bolidu. Antonio Felix da Costa miał dość duży wypadek pod koniec drugiego wyścigu, bandy reklamowe przyczepiały się do bolidów - ogólnie przypominało to pong gdzie ciągle ktoś się odbija od ściany. Wyjaśnieniem mogą być blind spoty w lusterkach, charakterystyka toru i połączenie obu. Największym przegranym weekendu był zdecydowanie Nyck de Vries. W pierwszym wyścigu Robin Frijns bo zablokowaniu kół przy dohamowaniu bezceremonialnie wjechał w rodaka, w drugim miał duże nieszczęście z przebitą oponą. Zachował przy tym mimo wszystko twarz i udało mu się skończyć ten wyścig w punktach.

Aleksiej Łukjaniuk zwycięża w setną rocznicę Rajdu Polski

Obraz
  77. edycja Rajdu Polski padła łupem Aleksieja Łukjaniuka, który pokonał w klasyfikacji generalnej Andreasa Mikkelsena i trzeciego Mikołaja Marczyka. Setną rocznicę polskiego klasyka zwieńczył przejazd legendarnego odcinka na ul. Karowej w Warszawie. Niedzielną rywalizację rozpoczęliśmy od przejazdu odcinka Mikołajki Max 1 . Na dziewiątej próbie rajdu zwyciężył Aleksiej Łukjaniuk , dla którego było to jedyne oesowe zwycięstwo w finałowym dniu rywalizacji. Po dwa zwycięstwa na mazurskich szutrach na swoje konto dopisali Andreas Mikkelsen – triumfator OS.11 i OS.12 oraz Craig Breen – najlepszy na 10. i 13. próbie. Rajd zakończyła legendarna „Pani Karowa”, która nie pozostawiła zawodnikom łatwego zadania. Oes będący częścią Rajdu Barbórki umieszczony na ulicach Warszawy, złożony z wąskich ulic pokrytych kostką brukową i wysokimi krawężnikami najszybciej pokonał Craig Breen (1:47.60) . Podczas swojej próby dachował Maciej Lubiak . Polski kierowca popełnił błąd, najeżdżając na kost

Max Verstappen zwycięża w GP Francji po szalonej pogoni za Lewisem Hamiltonem

Obraz
GP Francji 2021 to nie był zły wyścig! Max Verstappen po błędzie na starcie w fantastycznym stylu odrobił straty i ograł Mercedesy, wygrywając wyścig. Na drugim miejscu niedzielną rywalizację zakończył Hamilton, a na trzecim Sergio Perez, który coraz lepiej czuje się w austriackiej ekipie. Już w pierwszym zakręcie toru prowadzenie stracił Max Verstappen , który musiał ratować się z powodu nadsterowności swojego bolidu. Holender spadł na drugie miejsce za plecy Lewisa Hamiltona . Od tego czasu Brytyjczyk sukcesywnie powiększał przewagę nad kierowcą Red Bulla. Dość szybko na oponach zaczęło pojawiać się ziarnienie, które zmniejszało żywotność i przyczepność ogumienia. Problemy z oponami mieli w zasadzie wszyscy kierowcy na torze, którzy zmuszeni zostali nieco skrócić swoje pierwsze stinty. Z tego powodu na 15. okrążeniu zaczęły się zjazdy do boksów. Pierwszym kierowcą, który pojawił się u swoich mechaników, był Charles Leclerc , który wymienił pośrednie opony na twardą mieszankę. N