Posty

Wyświetlanie postów z czerwca 13, 2021

Aleksiej Łukjaniuk liderem 77. Rajdu Polski

Obraz
Rajd Polski, największa motorsportowa impreza w naszym kraju, która rok do roku skupia w Mikołajkach tłumy kibiców i wielu świetnych kierowców rajdowych. Tym razem polski klasyk zainaugurował 69. sezon Rajdowych Mistrzostw Europy. 77. edycja Rajdu Polski – drugiego najstarszego rajdu na świecie – obchodzi w tym roku swoją setną rocznicę istnienia. Z tej okazji organizatorzy zdecydowali, że finałowy odcinek imprezy zostanie rozegrany w Warszawie na ulicy Karowej, gdzie co roku w grudniu rozgrywane jest słynne Kryterium Asów – finałowy odcinek Rajdu Barbórka. Pierwszy Rajd Polski odbył się w 1921 r. W kolejnych latach swojego istnienia sześciokrotnie stanowił rundę Rajdowych Mistrzostw Świata (1973, 2009, 2014-2017) i aż 51. razy był częścią europejskiego czempionatu. W sezonie 2021 do udziału w rajdzie łącznie zgłoszono 102 załogi. 76 z nich bierze udział w mistrzostwach ERC, a pozostali zawodnicy rywalizują w ramach Rajdowych Mistrzostw Polski. Pierwszy odcinek specjalny rozgryw

Max Verstappen z pole position do GP Francji

Obraz
Holender potwierdził swoją wysoką formę także we Francji, gdzie mogłoby się wydawać, Mercedes powrócił na właściwe tory. Tymczasem kierowcy „Srebrnych Strzał” zakończyli kwalifikacje  za reprezentantem Red Bulla. Max w Q3 wykręcił czas na poziomie 1:29,990 , który zagwarantował Holendrowi pierwsze pole position od czasu inauguracji sezonu 2021 na torze Sakhir. Drugi Hamilton , do zwycięzcy kwalifikacji stracił dość sporo, bo aż 0.258 sek . Podium czasówki uzupełnił Valtteri Bottas (+0.386) , który pokonał drugiego z kierowców austriackiej ekipy – Sergio Pereza . Drugie w tym sezonie pole position Maxa nie przyszło mu jednak łatwo. Varstappen do ostatnich sekund trwania kwalifikacji bił się z Lewisem , który poprawiał czasy Maxa w poszczególnych sektorach. Ostatecznie to jednak Holender poskładał lepsze okrążenie, jeszcze bardziej utrudniając ostatni gorący okres w karierze Hamiltona . Pochwały za dobre kwalifikacje należą się także Carlosowi Sainzowi i Pierreowi Gasly’emu . Hisz

Rajdowe Mistrzostwa Świata celują w Amerykę Północną

Obraz
Promotor WRC oraz FIA chcą zorganizować Rajd USA najpóźniej do 2024 roku. Byłby to powrót amerykańskiej imprezy po ponad 30 latach nieobecności w cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata. Impreza rangi WRC ostatni raz rozgrywana była w USA podczas Olympus Rally w 1988 r. W późniejszych latach rolę północno amerykańskiej rundy przejął Rajd Meksyku. Rajd USA pozostaje jednak w planach promotora światowego czempionatu jako jedno z obowiązkowych miejsc, które musi pojawić się w przyszłych kalendarzach WRC. Z pewnością Ameryka jest tym, nad czym ciężko pracujemy. W niedalekiej przyszłości chcemy mieć rajd w Ameryce Północnej. Spróbujemy zorganizować jakieś wydarzenie w 2022 roku. Na pewno nie będzie to część kalendarza, ale chcemy zacząć od czegoś, co potem pozwoli na organizację rundy WRC - powiedział Yves Matton. Według Mattona WRC powinno rozpocząć od zorganizowania imprezy pokazowej/kandydackiej już w sezonie 2022, a w kolejnych latach starać się dołączyć Rajd USA do kalendarza Rajdowych Mist

Wyścig dubletów - Toyota #8 pokonuje rywali w 8 Hours of Portimao

Obraz
Ponownie Toyota #8 dowiodła swojej wyższości nad resztą stawki, pokonując nie tylko siostrzany zespół, ale także Alpine startujące z pole position. Walka w 8-godzinnym wyścigu na portugalskim torze Autódromo do Algarve była jednak niezwykle zacięta. Był to także niezwykły dzień dubletów, które rozstrzygnęły kwalifikacje w aż trzech z czterech kategorii. Dobry start wyścigu zaliczyło Alpinie #36 , które utrzymało prowadzenie nad obydwoma Toyotami. Niestety prowadzenie w klasie LMP2 już na trzecim zakręcie straciła Jota #28 za sprawą kolizji z siostrzanym samochodem. W kolejnych godzinach w klasyfikacji generalnej spadał także Glickenhaus #709 , który uczestniczył w kolizji podczas dublowania wolniejszych aut. Amerykańska załoga w związku z całym zamieszaniem zmuszona została do ponad godzinnego postoju w boksach i wymiany sprzęgła w swoim prototypie. Po trzech godzinach jazdy na prowadzenie powróciło Alpine #36 , w której zasiadał Andre Negrao . Brazylijczyk dysponował wówczas 17 s