Posty

Wyświetlanie postów z stycznia 24, 2021

Daytona 24h: zapowiedź wyścigu – czy Robert Kubica podbije Amerykę?

Obraz
  Osajus Photography/Commons.wikimedia.org Już w najbliższą sobotę – 30 stycznia wystartuje jeden z najważniejszych wyścigów serii Endurance w Stanach Zjednoczonych – Daytona 24h. W sezonie 2021 wyścig rozgrywany na Florydzie będzie także szczególnie ważny dla polskich kibiców, a to za sprawą Roberta Kubicy, który zaliczy gościnny występ w tej imprezie.   Historia wyścigu na torze Daytona International Speedway sięga lat 60-tych XX wieku. Wówczas Daytona była 3-godzinnym wyścigiem długodystansowym. Sam tor powstał w 1959 r. Daytona International Speedway posiada dwie nitki, drogową oraz owalną, która jest szczególnie znana z wyścigu  Daytona 500  organizowanego przez serię  NASCAR . Wewnętrzna część toru, która połączona jest po części z torem owalnym i wykorzystywana jest podczas 24-godzinnego wyścigu powstała w 1985 r. obecnie drogowa nitka toru liczy 5,73 km długości i składa się z 12 zakrętów. Pierwsza edycja Daytona 24h odbyła się w 1966 r. a jej zwycięzcami zostali Ken Miles i Ll

Sebastien Ogier z 8. zwycięstwem w Rajdzie Monte Carlo

Obraz
Sebastien Ogier sięgnął po ósme zwycięstwo w Rajdzie Monte Carlo, wyprzedzając tym samym swojego rodaka – Sebastiena Loeba pod względem liczby zwycięstw w legendarnej imprezie. Dla Francuza jest to także 50. triumf w imprezie rangi mistrzostw świata.   Rajd Monte Carlo to zawsze niesamowite wydarzenie. Śnieżne, bardzo często oblodzone asfaltowe odcinki w wysokich górach i pobliskich dolinach tworzące niesamowitą atmosferę rajdu, który co roku otwiera sezon Rajdowych Mistrzostw Świata. „Monte” to jedyna taka impreza na całym świecie, impreza, którą szczególnie upodobał sobie Sebastien Ogier.   Siedmiokrotny Mistrz Świata otworzył sezon 2021 zwycięstwem w niezwykle zdradliwym, wymagającym Monte Carlo i to nie byle jakim zwycięstwem, bo po raz piąty zdobytym za kierownicą samochodu zupełnie innego producenta. Seb w „Monte” zwyciężał już  Peugeotem 207 S2000  (sezon 2009),  VW Polo WRC  (lata 2014, 2015, 2016),  Fordem Fiestą WRC  (sezony 2017, 2018),  Citroenem C3  (sezon 2019), a tym raz