Posty

Wyświetlanie postów z grudnia 13, 2020

PEREZ DO RED BULLA - ALBON NA ŁAWKĘ REZERWOWYCH

Obraz
          W końcu dzisiaj otrzymaliśmy oficjalne potwierdzenie - Sergio Perez będzie przyszłorocznym partnerem Maxa Verstappena w Red Bull Racing. Zastąpi Alexa Albona, który został zdegradowany do roli kierowcy rezerwowego stajni z Milton Keynes.       Wszyscy fani F1 zastanawiali się, czy szefostwo w końcu postawi na kierowce z poza akademii Red Bulla (przypomnijmy, że ostatnim kierowcą, który nie należał do szkółki, a jeździł dla teamu z pod znaku Czerwonego Byka był Mark Webber w latach 2007 - 2013). W ostatnich dwóch sezonach partnerzy Maxa Verstappena byli tylko tłem dla Holendra - Pierre Gasly w ubiegłym roku został zdegradowany do Scuderii Toro Rosso, a obecnie AlphaTauri i został zastąpiony właśnie młodym Tajem, w którego główne osobistości z zespołu bardzo wierzyli. Niestety w niedawno zakończonym sezonie, Albon nie był w stanie pokazać przyzwoitych osiągów, które prezentował w końcówce sezonu 2019 i mimo dwóch podiów, które osiągnął w sezonie 2020 (w GP Toskanii i GP Bahrajn

YUKI TSUNODA W ALPHA TAURI

Obraz
          Na początku sezonu nikt go nie znał. Yuki Tsunoda dołączywszy dopiero rok temu do programu juniorskiego Red Bulla prawdopodobnie nie zaprzątał sobie głowy o dołączeniu do elity motorsportu, lecz w tym sezonie dokonał rzeczy imponujących. Dominujące zwycięstwo w feature race na torze Spa, wielki comeback w feature race podczas Grand Prix Bahrajnu oraz waleczne serce pokazane podczas Grand Prix Sakhiru udowodniły, że nie bez powodu Dr Helmut Marko mówi na niego per Pan Kierowca. To właśnie pod jego skrzydłami jeżdżący w poprzednim sezonie F2 w zespole Carlin Japończyk pokazał całemu światu swoje umiejętności i dlaczego to właśnie on, a nie Danił Kwiat będzie w przyszłym sezonie w Alpha Tauri.           Yuki już jako szesnastolatek zaczął ściganie się w Japońskiej Formule 4 najpierw w zespole Sukietina, a przez kolejne dwa sezony jako wychowanek Hondy, gdzie osiągnął kolejno trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej, a rok później, jako osiemnastolatek, mistrzostwo. W sezonie 20

PORSCHE POWRACA DO WYŚCIGÓW ENDURANCE !!!

Obraz
        Dopiero co dowiedzieliśmy się, że do grona producentów startujących w wyścigach długodystansowych powraca Audi, a dzisiaj gruchnęła informacja o powrocie kolejnego wielkiego zespołu, który w ostatnich latach dominował stawkę WEC. Do grona Audi, Toyoty oraz Peugeota dołącza Porsche !! Koncern ze Stuttgartu celuje w powrót do stawki w sezonie 2023, czyli dwa lata po wprowadzeniu zupełnie nowej klasy samochodów Hypercars. Porsche zbuduje jednak prototyp klasy Le Mans Daytona h (LMDh), która wraz z Hypercarami ma tworzyć najwyższą klasę w wyścigach długodystansowych. Niemiecki producent zadeklarował także chęć ścigania się w amerykańskiej serii IMSA, wiemy także, że swoje projekty najwyższej kategorii samochodów w wyścigach długodystansowych przygotowują: ByKolles oraz SCG (Scuderia Cameron Glickenhaus), z przewidywanym debiutem już w przyszłym roku.                     Nie wiemy natomiast jak i czy w ogóle postępują prace nad wejściem do WEC ekipy Aston Martin, która od sezonu 202

POSEZONOWE TESTY MŁODYCH KIEROWCÓW

Obraz
     Posezonowe testy młodych kierowców ? A no tak pojeździli Panowie, ale żeby było o czym pisać ? To nie koniecznie.       Po pierwsze kierowcy dostali do dyspozycji mieszanki opon C5 i C4, ale to nadal była tegoroczna specyfikacja ogumienia, a nie ta, którą Pirelli stara się przygotować na przyszły sezon. Po drugie kierowcy nie mogli sprawdzać żadnych nowych elementów aerodynamicznych, w tym nowych konstrukcji podłóg, które obowiązywać mają od sezonu 2021. Co tu więc testować ?       Tyle dobrze, że na torze pojawiło się kilku kierowców, którzy mają pojawić się na starcie przyszłorocznego sezonu, była to więc dla nich dobra okazja, aby pojeździć trochę bolidem F1. I tak jak sama nazwa wskazuje, na testach młodych kierowców pojawili się między innymi: Mick Schumacher, Yuki Tsunoda, Guanyu Zhou, Robert Schwartzman, czy Jack Aitken. W testach pojechali także Fernando Alonso, Robert Kubica i Sebastien Buemi, mimo że młodymi kierowcami nie są Ale zostawmy tę kwestię i pr