Posty

Wyświetlanie postów z kwietnia 25, 2021

Bottas godzi faworytów w kwalifikacjach do GP Portugalii

Obraz
 Valtteri Bottas zdobył swoje 17 pole position w karierze, tym razem do wyścigu o Grand Prix Portugalii. Obok niego ustawi się Lewis Hamilton, któremu do zdobycia setnego PP zabrakło siedem tysięcznych sekundy. Z drugiej linii wystartuje duet Red Bulla - trzeci Verstappen i czwarty Perez. Same kwalifikacje okazały się być dość skomplikowane ze względu na niezwykle śliską nawierzchnię oraz specyficzną pracę ogumienia.  Q1 Pierwszymi kierowcami na torze byli zawodnicy odpowiednio McLarena, Haasa oraz Ferrari. Już w trakcie ich przejazdów można było zauważyć, że najlepsze okrążenia pomiarowe będą zazwyczaj uzyskiwane nie na pierwszym, ale na drugim okrążeniu pomiarowym. Wysoką dyspozycję z treningów potwierdził Esteban Ocon, który osiągał konkurencyjne czasy ( skończył Q1 na P4 ), ale największą niespodzianką było odpadnięcie Daniel'a Riccardo już w pierwszym segmencie oraz Lance'a Strolla, dla którego była to pierwsza porażka z partnerem zespołowym w tym sezonie. Ostatecznie z pi

Jednak Toyota #8 - Niesamowite otwarcie sezonu WEC

Obraz
To był fantastyczny wyścig otwierający tegoroczny sezon WEC. Niesamowita druga część rywalizacji sprawiła, że nie jeden fan wyścigów długodystansowych łapał się za głowę. Ostatecznie po problemach Toyoty #7 i Alpine #36 to siostrzany zespół japońskiego producenta zdołał zwyciężyć w pierwszym wyścigu sezonu 2021. Nasz rodzimy zespół Inter Europol Competition #34 6-godzinną rywalizacje zakończył na znakomitym piątym miejscu w klasie LMP2.   Na starcie wyścigu nie doszło do spektakularnej kraksy, ale sporo załóg zamieniło się pozycjami. Na prowadzeniu po pierwszym okrążeniu nadal znajdowały się Toyoty,  Mike Conway  w  #7  przed  Sébastienem  Buemim  w  #8 . Bardzo dobry start zaliczyła ekipa  United Autosport #22 , która przez krótką chwilę znajdowała się nawet na pierwszej pozycji. Spory spadek zaliczyło za to  Alpine Elf Matmut #36 , które względem pozycji startowej spadło o dwa miejsca.  André Negrão  prowadzący prototyp francuskiej ekipy zaczął jednak dość szybko odrabiać straty i po

Yoyota #7 z pole position do 6 Hours of Spa

Obraz
  Seria World Endurance Championship ruszyła z nowym sezonem. Kwalifikacje do 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps wygrała Toyota #7 za sterami której zasiadał Kamui Kobayashi. Polski zespół Inter Europol Competition rywalizujący w klasie LMP2 zakończył czasówkę dopiero na jedenastej pozycji w swojej klasie.   Pierwsze na tor wyjechały auta kategorii  GT . W klasie  LM GTE Pro  od początku czasówki tempo dyktowali kierowcy Ferrari 488 GTE zespołu  AF Corse . W amatorskiej klasie  GT  po dwój pomiarowych okrążeniach prowadził  Ben Keating  w Astonie Martinie Vantage  ekipy TF Spor #33.  W czwartej minucie sesji na torze pojawiła się jednak czerwona flaga, spowodowana przez  Christiana Rieda  z  Dempsey – Proton Racing #77 . Kierowca Porsche 911 RSR uderzył w bariery z opon w zakręcie Raidillon. O godzinie 18:36 sesja została wznowiona, ale po upływie zaledwie minuty kwalifikacje ponownie zostały przerwane z powodu kolejnej czerwonej flagi. Tym razem także w Raidillon wypadł 

GP Turcji zastępuje wyścig w Kanadzie

Obraz
 Wczoraj doszło do ważnej zmiany w kalendarzu F1 na sezon 2021. W miejsce wyścigowego weekendu w Kanadzie wchodzi GP Turcji. Jednocześnie postanowiono przedłużyć umowę o kolejny sezon pomiędzy organizatorami GP Kanady, a Liberty Media. Tor Istambul Park, tak jak Imola i Portimao, organizowało w poprzednim sezonie jedno z awaryjnych wyścigów ze względu na panującą pandemię. Sam wyścig należał do jednych z najbardziej emocjonujących ze względu na deszczową aurę oraz na świeżo wymienioną nawierzchnię, która już sama w sobie była mocno nieprzyczepna. Wyścig wygrał Lewis Hamilton, który zapewnił sobie tym samym siódmy tytuł mistrzowski, a podium uzupełnili Sergio Perez oraz Sebastian Vettel, dla którego było to ostatnie podium w dotychczasowej karierze. Czy w tym roku możemy się spodziewać niespodzianek w tureckim kotle? Przekonamy się na początku czerwca.

M-Sport przedstawił pierwsze zdjęcia auta Rally1

Obraz
  Nowe auta hybrydowe wejdą do cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata wraz z rozpoczęciem sezonu 2022. M-Sport jako pierwszy przedstawił zdjęcia samochodu Rally1, który od niedawna testowany jest w Wielkiej Brytanii.   Nowy samochód rajdowy M-Sportu na zaprezentowanych zdjęciach nie wiele różni się od obecnego Forda Fiesty WRC, który jest wykorzystywany przez brytyjski zespół od 2017 r. Nie wiadomo zatem, jak mocno finalny projekt odbiegać będzie od zaprezentowanego na zdjęciach samochodu. Najważniejsze zmiany znajdują się jednak w środku auta. Nowa skrzynia biegów i hamulce, ale przede wszystkim hybrydowe baterie, które wspomogą silnik spalinowy na odcinkach specjalnych.   To jednak nie wszystkie zmiany, jakie czekają nowe auta najwyższej rajdowej kategorii. Rajdówki  Rally1  zostaną wyposażone także w nowe konstrukcje klatki bezpieczeństwa, w sposób szczególny ochraniające akumulatory napędów hybrydowych oraz nowe silniki spalinowe. Planowane jest wprowadzenie do cyklu WRC także bardziej

Niesamowity finisz w Rajdzie Chorwacji – Zwycięstwo Ogiera i Kajetanowicza

Obraz
Rajdy piszą niesamowite scenariusze. Sebastien Ogier zwyciężył w Rajdzie Chorwacji zaledwie 0,6 sek !! Przed drugim Elfynem Evansem. W Osiągnięciu 51. zwycięstwa w WRC nie przeszkodziła Francuzowi nawet stłuczka na dojazdówce i kłopoty z lokalną policją. W klasie WRC 3 porażające tempo zaprezentował także Kajetan Kajetanowicz, który pokazał, że w tym roku zawodnicy z klas R5 będą mieli ciężką drogę do mistrzostwa.   Prowadzenie w rajdzie już na pierwszym niedzielnym oesie objął Elfyn Evans, lecz różnice w czołówce nadal były bardzo małe. Na kolejnych dwóch odcinkach Ogier tracił do prowadzącego Brytyjczyka, a strata przed powerstagem wynosiła 3,9 sek. W międzyczasie na drodze dojazdowej Francuzowi przytrafił się jednak niecodzienny incydent. Ogier zderzył się z kierowcą BMW na ulicach Zabrza, a wina za ten incydent w mojej ocenie leży po obydwu stronach. Kierowca BMW wyglądał, jakby przyśpieszył i chciał wyprzedzić jadącego lewym pasem Ogiera, z kolei Francuz chciał zmienić pas na praw