Alpine i Mercedes pokazane

Dzisiejszego dnia światło dzienne ujrzały dwa bolidy na nadchodzący sezon Formuły 1. Renault, a raczej Alpine oraz konstrukcja "Srebrnych strzał" mająca zapewnić dalszą dominację niemieckiej ekipie. 

Rozpoczynając od tej najważniejszej, czyli prezentacji Mercedesa, w oczy rzuca się nowe malowanie, które niejako jest połączeniem zeszłorocznych barw oraz klasycznego srebrnego koloru niemieckiej ekipy. Pokrywa silnika, która dotychczas była jednak naszpikowana gwiazdami Mercedesa, tym razem została wypełniona emblematami AMG. 

Sam bolid prezentuje się naprawdę okazale, dostrzegalne jest kilka zmian w aerodynamice samochodu takie jak wybrzuszenie na pokrywie silnika, zmiany w przedniej sekcji bolidu oraz oczywiście zupełnie nowa podłoga, której projekt wygląda bardzo interesująco. 


Tak prezentację nowej konstrukcji na nadchodzący rok skomentował Toto Wolff:

– Widzę teraz ten sam ogień, głód i pasję, co wtedy, gdy pierwszy raz przechodziłem przez te drzwi w 2013 roku. Każdy sezon to nowe wyzwanie, a zatem nowy cel do osiągnięcia. 2021 przynosi zmiany w przepisach, które mogą wpłynąć na naszą konkurencyjność, a także ograniczenie kosztów i prace nad głównymi zmianami zasad w 2022 roku. Te wyzwania nas ekscytują.


Czy Mercedes w sezonie 2021 wraz ze swoim W12 nadal będzie dominował w stawce? Zapewne tak, ale liczymy na to, że inne ekipy mocno zbliżą się do czołówki i zapewnią nam w nadchodzącym sezonie mnóstwo emocji. 

Takie nadzieje pokładamy, chociażby w zespole Alpine, który również dzisiaj pokazał swoje najnowsze dzieło światu. Bolid A521 zdaniem dyrektora generalnego ekipy został stworzony, aby wygrywać. Trzymamy za słowo, bo bolid francuskiego zespołu w jego narodowych barwach prezentuje się naprawdę agresywnie. Bez wątpienia mocną stroną Alpine jest powracający do Formuły 1 Fernando Alonso, który wyciśnie z najnowszej konstrukcji siódme poty w drodze do osiągnięcia jak najlepszych wyników. 


Nowym nabytkiem Francuzów został także Daniił Kwiat, który przeszedł do zespołu Alpine po rozstaniu się z ekipą Alpha Tauri. Rosjanin od nadchodzącego sezonu będzie pełnił rolę kierowcy rezerwowego francuskiego teamu. 


A już jutro prezentacja Astona Martina, kto zaciera ręce? 
Bert. 
Źródło:mercedesamgf1.com, alpinecars.com
Źródła zdjęć: © Daimler AG, alpinecars.com

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Yoyota #7 z pole position do 6 Hours of Spa