F1: Red Bull zaprezentował bolid RB18
- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
Stajnia z Milton Keynes jako drugi zespół F1 zaprezentowała konstrukcję na sezon 2022 oraz nowego sponsora tytularnego, amerykańską firmę Oracle.
Red Bull już jako druga stajnia Formuły 1 zdecydował się odsłonić karty przed sezonem 2022. Odsłonić karty? Nie do końca, bo przedstawiony nam RB18, który bronić będzie tytuły austriackiego zespołu, nie jest finalną konstrukcją na nadchodzący sezon. Pełny obraz nowego bolidu Red Bulla ujrzymy wraz z początkiem pierwszej tury przedsezonowych testów, o czym informował wcześniej Helmut Marco.
- Nowy samochód będzie gotowy na krótko przed startem testów w Barcelonie 23 lutego. Od tego momentu będzie dalej rozwijany i na pierwszy wyścig sezonu w Bahrajnie przywieziona zostanie pierwsza poprawka. W tym roku wszyscy chcą mieć gotowe auta najpóźniej, jak to możliwe i nie pokazywać wszystkiego zbyt wcześnie – powiedział Austriak.
Warto wspomnieć, że nowa broń Red Bulla została zaprezentowana w wersji fizycznej, a nie jak miało to miejsce w przypadku Haasa, w wersji cyfrowej. W oczy rzuca się smukły nos bolidu, szersze sekcje boczne niż w zaprezentowanym niedawno VF22 czy konstrukcja przedniego zawieszenia. Nowym elementem w malowaniu RB18 jest sporych rozmiarów logotyp firmy Oracle, nowego sponsora tytularnego zespołu Red Bull Racing. Logo amerykańskiego giganta technologicznego zastąpiło charakterystyczny znak fabryczny Red Bulla na bocznych osłonach chłodnic. Nie oficjalnie mówi się, że Oracle dostarcza do zespołu niemal 70% całego budżetu, w postaci około 100 milionów dolarów rocznie. Sponsoring tytularny pomiędzy Oracle a Red Bullem obowiązywać ma przez pięć kolejnych sezonów. Na nowym bolidzie zabrakło także typowego loga Hondy, która swoją dalszą współpracę z Red Bullem zaznaczyła poprzez niewielki logotypy HRC - Honda Racing Corporation.
- Oracle Cloud umożliwiło nam podjęcie decyzji w dniu wyścigu, w którym Max Verstappen wygrał mistrzostwa wśród kierowców w 2021 roku. Szybkie odkrywanie możliwości i reagowanie ma kluczowe znaczenie dla naszego sukcesu na torze i poza nim, a Oracle jest integralną częścią tych wysiłków. Każdy element naszych osiągów opiera się na analizie danych. Posiadanie Oracle jako naszego głównego partnera pokazuje zaufanie, jakie pokładamy w ich wiedzy i zdolności do zapewniania prawdziwej przewagi konkurencyjnej - powiedział Christian Horner, szef Red Bull Racing.
Kolejną prezentacją konstrukcji na nadchodzący sezon Formuły 1 będzie jutrzejsza (10.02.22) premiera nowego bolidu zespołu Aston Martin Aramco Cognizant.
Źródło: f1.wm.pl, powrotroberta.pl
Foto: ArtesMax/flickr.com
- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
Komentarze
Prześlij komentarz