Hyundai pozostaje w Rajdowych Mistrzostwach Świata


Spekulacje i niepewności dobiegły końca. Hyundai, którego program w cyklu WRC stał pod ogromnym znakiem zapytania, pozostanie w Rajdowych Mistrzostwach Świata przez kolejne trzy lata. Do koreańskiego producenta dołączają Toyota i M-Sport Ford, które również w najbliższym czasie nie opuszczą serii WRC, dzięki podpisaniu nowej umowy z FIA. Tym samym wszystkie trzy zespoły pracują już nad nowymi konstrukcjami Rally1, które zadebiutują na rajdowych odcinkach w sezonie 2022.

Nowy napęd hybrydowy, w który wyposażone zostaną samochody klasy Rally1, zostanie opracowany przez trzech konstruktorów przy współpracy z FIA oraz firmami Compact Dynamics Kreisel Electric. Celem nowej umowy zawartej pomiędzy FIA, producentami oraz firmami partnerskimi jest wspólne dbanie o bezpieczeństwo, zarządzanie kosztami oraz wspólny wkład w rozwój technologii hybrydowej.

 

- Nie będzie przesadą stwierdzenie, iż wprowadzenie zrównoważonej technologii hybrydowej do najwyższej kategorii WRC, oznacza jeden z największych kamieni milowych w historii sportu. To dobrze, że tak duży postęp zostanie powitany w jubileuszowym, 50. sezonie mistrzostw – powiedział Dyrektor zarządzający WRC Promoter Jona Siebel.

 

- Wraz z FIA i producentami, WRC Promoter jest w pełni zaangażowany we wprowadzenie bardziej ekologicznych samochodów. Hybrydowy układ napędowy stanowi integralną część przemysłu motoryzacyjnego, ponieważ świat zmierza w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości zasadniczo WRC jest dostosowana do tej ewolucji – dodaje Siebel.

 

W związku z wyposażeniem nowych samochodów klasy Rally1 w akumulatory dla układów hybrydowych potrzebne było zatwierdzenie nowego projektu klatki bezpieczeństwa, która dodatkowo chronić będzie wspomniany układ hybrydowy. Po niedawnym przeprowadzeniu pierwszych testów zderzeniowych Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła nowe wytyczne dotyczące konstrukcji klatek bezpieczeństwa.

 

Dzięki zaangażowaniu w rozwój układów hybrydowych promotor WRC liczy również na dołączenie do cyklu mistrzowskiego nowych producentów, którzy być może pojawia się w Rajdowych Mistrzostwach Świata w kolejnych latach rozwoju hybrydowej rewolucji.

 

FIA potwierdziła także plany na wprowadzenie do cyklu WRC bardziej ekologicznego paliwa dla samochodów rajdowych we wszystkich klasach oraz wykorzystanie ekologicznych źródeł energii w parku serwisowym.

Bert.

Źródło: wrc.com
Źródło zdjęcia: Helena El Mokni/commons.wikimedia.org

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Yoyota #7 z pole position do 6 Hours of Spa